Tack Länstrafiken!

Både Länstrafiken Mobina och SJ tycker jag får oförtjänt mycket dålig kritik. För mig har, iallafall de fåtal gånger jag utnyttjat dessa kollektiva färdmedel aldrig blivit besviken.

Torsdag morgon. En jobbardag innan långledighet. Det sista jag behövde var ett platt cykeldäck klockan 05:30. Bilen var djupfryst.Orkar ej skrapa rutor. Vad göra? Bor som tur är inte långt ifrån resecentrum. Tänkte som vanligt att det går säkert en buss i sinom tid. Gick upp på några minuter. var där 05:36. Hade aldrig varit där sedan de gjorde om bussturerna. Men gick på rutin och hittade "22an" som avgick 05:42 mot aspholmen.  Bussen kom redan 05:40 för att släppa in och värma oss tappert väntande resenärer. Var på jobbet 05:55 och han gott och väl surpla i mig en kaffe innan 06:00 då jag började mitt pass.

Men det som slog mig  under resans gång var att trots att jag var ute förbannat tidigt egentligen i ottan och förväntade mig att en buss skulle komma och ta mig till jobbet någorlunda snabbt så finns det ju en arbetare bakom ratten. en yrkeschaufför som ställer klockan på 04:00, Senast! Och levererar en varm och go buss i bra tid för att jag och alla andra ska kunna ta oss till jobbet på bästa klimatsmarta sätt. Nu är jag ju ingen flitig pendlare så det vore ju tokfel av mig att svära över alla som säkert kommer sent till jobb och annat p.g.a SJ och annan kollektiv kommunikation.

Skönt var det i alla fall att då jag ville välja miljö en tidig morgon så fanns möjligheten där för 20 kr.  Mitt i prick. Tack Tex, Tack Mobina och Tack Lila Farkost.


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Kul att du bloggar igen! Går toklång tid mellan gångerna. Lite synd då det alltid är det kul att läsa vad du skriver. :) Ha det gott!

2012-01-15 @ 18:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test