Jobbmässa...

Idag var det jobbmässa på conventum. Jävligt överreklamerat om jag får säga det själv. Var typ 4 rader med små montrar för varje företag. 2 av raderna i mitten var tomma.
En monter fångade min uppmärksamhet när vi kom in. mer om det sen.

Limpan och jag gick omkring och kikade men det fanns inte sådär värst mycket intressant. Mest bemanningsföretag och försäljningsföretag. Företag som Proffice och adecco har man ju redan sagt tack och adjö till. MEn det blev just adecco norge som jag fastnade för och bestämde mig att prata med.
Efter 1 minuts konversation sa killen att jag  kommer ringa dig i veckan så ordnar vi det här.

Hm ....han har mitt nummer och kommer erbjuda mig en tjänst i norge. Vad svarar jag då? Vad är degen? Kan jag bo i stugan och jobba må-to o åka hem to morgon eller fre förmiddag? Finns uppenbarligen tokmycket jobb för svenskar i norge. Inte bara för att dom vill ha mig som egentligen är överkompetent gentemot hela grannlandet. Men dom(som rekryterar)  ser lika hungriga ut som horerna i thailand ungefär. Lusekofta eller dalahäst? Carew eller zlatan.

Fortsättning följer.......................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test