Mössa,Möss o Mûsli

Shit va mörkt det blir nu. bittert....mörkt när man vaknar o mörkt när man kommer hem från jobbet.där det för tillfället ser ljust ut. Planerar en resa runt eller över jul. Så man i allafall får lite ljus innan årsskiftet.

Fick lönespecen i fredags. snabbräknade lite på min skatt och upptäckte att det saknades 10 000. Frågade lönetanten direkt hur detta kunde vara möjligt. Men enligt henne så ligger skatten inte längre på 33% och det som står på specen : Skattetabell 33,0 betyder att det är just tabell nummer 33,0 och inte att det är 33% skatt på min annars unkna lön. Detta innebär att sedan alliansen tillträtt har jag sparat 10 000 redan. Känns bra. Dessa pengar skulle man ju kunna skänka eller någe. Pengar som jag trodde jag skulle betala in.
Men det där med o skänka en massa känns ju ytterst osäkert. Så många jävla give-away-galor som anordnas årligen och pengometrarna bara tickar på. Man ser ju aldrig var de har tagit vägen. Inga resultat , nya skolor eller liknande. Som dom säger att en femtilapp i månan räcker för mat o skola åt ett barn i Afrika så borde ju alla miljarder vi skänker varje år snart räcka?? Eller stannar all deg på vägen ? Klart den gör. Sepen...
Tycker vi borde hjälpa våra egna hemlösa i första hand. De som bor ute o samlar burkar . Jag försöker hjälpa dessa genom att dricka mycket öl så att de får sig en säker slant.

röda korset = röda kaaashet ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test